سپتوپلاستی | انحراف بینی | جراحی بینی | جراحی انحراف بینی | دکتر سید هادی حسینی نسب

عمل گوش
دی ۶, ۱۳۹۶
جراحی زیبایی گوش
دی ۹, ۱۳۹۶
سپتوپلاستی

نوعی خاص از جراحی که در جهت رفع انحراف بینی انجام می شود، سپتوپلاستی نام دارد. باید توجه شود که اگر قرار باشد عمل زیبایی بینی و برطرف کردن انحراف بینی هم زمان صورت گیرند، جراحی سپتورینوپلاستی انجام می گیرد. سعی کردیم راهنمایی های مناسبی را برای شما عزیزان درباره ی این عمل جراحی تدوین کنیم.

تعریف انحراف بینی

تیغه ی بینی به عنوان بخش جدا کننده ی حفره های راست و چپ بینی از یکدیگر می باشد. غضروف جلوی بینی و استخوان پشت آن تشکیل تیغه ی بینی می دهند. برای برقراری جریان هوا به صورت استاندارد باید این تیغه صاف باشد در غیر این صورت کج بودن این تیغه، باریک شدن حفره، مسدودی آن را در پی دارد.

در اکثر موارد انحراف بینی قابل رویت نمی باشد و به دلیل بلند بودن تیغه ی بینی احتمال کجی در هر قسمت آن وجود دارد به همین خاطر بیشتر افراد متوجه انحراف بینی خود نمی شوند. فقط با مراجعه به یک جراح و متخصص حاذق این مشکل شناسایی و ارزیابی خواهد شد که ما به شما عزیزان دکتر سید هادی حسینی نسب ، متخصص و جراح گوش و حلق و بینی، را پیشنهاد می کنیم.

دلایل ایجاد انحراف بینی

مشاهده می شود برخی از افراد بر اثر ضربه به بینی یا اتفاق افتادن حوادث گوناگون انحراف بینی پیدا کرده اند. دسته ایی هم یافت می شوند که به صورت مادرزاد به این مشکل دچار شده اند.

علائم انحراف بینی

• از متداول ترین نشانه های انحراف بینی مسدود شدن یک حفره و ایجاد اختلال در تنفس می باشد.
  • از دیگر علائم می توان به احساس درد صورت در ناحیه ی بینی اشاره نمود.
  • نفس کشیدن با صدای بلند و خرو پف در شب هنگام هم از موارد قابل توجه می باشد.
  • داشتن ترشحات پشت بینی به علاوه سردرد های پی در پی از نشانه های انحراف بینی به شمار می آیند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره علائم انحراف بینی به سایر مقالات ما مراجعه فرمایید.

بعد از تشخیص انحراف بینی چه راهکاری پیشنهاد می شود؟

از آن جایی که تنها راه حل این مسئله جراحی می باشد، تا اتمام رشد بینی به انجام عمل توصیه نمی شود. باید اشاره شود که هیچ گونه دارویی قادر به برطرف کردن انحراف نمی باشد، اما تنها نقشی که داروهایی مانند اسپری استروئیدی بینی و انواع داروهای درمان آلرژی دارند، در جهت کاهش ترشحات درون بینی و باز نگه داشتن همان دریچه کوچک بینی می باشد و عملکردی مانند مسکن موقتی خواهند داشت.