عفونت گوش و سرگیجه | عفونت گوش | دلایل ایجاد سرگیجه | دکتر سید هادی حسینی نسب

سپتوپلاستی و رینوپلاستی
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶
عفونت گوش و سرگیجه

عفونت گوش و سرگیجه : سرگیجه واقعی یک حالت ناخوشایند است که با احساس حرکت دورانی همراه می باشد و بیمار در این شرایط دچار تهوع ، استفراغ و تعریق می شود . سرگیجه واقعی را باید از حالت هایی مانند گیجه ، سبک سری ، سیاهی جلوی چشم ها واحساس عدم تعادل افتراق تشخیص داد. سرگیجه ناشی از عفونت گوش بیشتر به دنبال چرخش یا حرکت سربه اطراف اتفاق می افتد و شروع  و خاتمه و مدت زمان آن کاملاً مشخص می باشد .

عفونت گوش و سرگیجه

برخی مواقع عفونت گوش همراه با علائم دیگر گوش مانند وزوز گوش و کاهش شنوائی همراه می باشد یا بیمار سابقه ای از ناراحتی قبلی گوش را ذکر می کند اما اغلب هیچ کدام از این موارد دیده نمی شود.

سرگیجه ناشی از عفونت گوش میانی

عموما هنگامی که عفونت در گوش میانی افراد بروز می کند و تعادل در مکانیزم آن به هم می ریزد سرگیجه ایجاد می شود، این امر می تواند به دنبال بروز اختلال در مغز یا سیستم عصبی بین مغز و گوش میانی اتفاق افتد.

در برخی افراد مبتلا به عفونت گوش ، بروز سرگیجه های شدید و عوارض ناشی از آن می تواند برای مدت کوتاهی باشد و خیلی زود برطرف شود. عفونت گوش عموما در افرادی که سن زیاد دارند یا افرادی که سر خود را به صورت ناگهانی و خیلی سریع تکان می دهند رخ می دهد.

سرگیجه ناشی از عفونت های ویروسی

نوع دیگر سرگیجه ها به دنبال عفونت های ویروسی، تورم، آسیب دیدگی در گوش میانی اتفاق می افتد. خوشبختانه این نوع سرگیجه بعد از گذشت چند ماه برطرف می شود.

درمان عفونت گوش و سرگیجه

تشخیص عفونت گوش و سرگیجه عموما با معاینه گوش مشخص می گردد.

درمان عفونت گوش و سرگیجه عموما شامل دارو و مراقبت های حمایتی جهت رفع می باشد.

جهت رفع درد گوش، نواحی اطراف گوش را گرم کنید.

بهتر است تا زمان بهبودی کامل این عفونت از شنا کردن پرهیز کنید.

اگر در اثر عفونت گوش ، پرده گوش به سمت خارج متورم شده باشد می توان با استفاده از یک برش کوچک، چرک یا مایع را از درون گوش تخلیه و درد را درمان کرد.

در مواردی که سرگیجه ناشی از عفونت گوش میانی است، باید از آنتی بیوتیک مناسب که پزشک برای شما عزیزان تجویز کرده است استفاده کنید.