علت خون دماغ چیست | خون دماغ | جراح بینی خوب | متخصص جراحی گوش و حلق و بینی | دکتر سید هادی حسینی نسب

جراحی گوش
خرداد ۲, ۱۳۹۷
اتوپلاستی
خرداد ۹, ۱۳۹۷
علت خون دماغ چیست

شاید شما عزیزان تا کنون دیده اید که فردی بی دلیل دچار خون دماغ می شود، حتی شاید شما نیز جزو همان افراد باشید. این امر در خانم ها شایع تر است و خون ریزی بینی شان در دوران قائدگی بیشتر نیز می شود. با ما همراه باشید تا به اطلاع شما برسانیم که علت خون دماغ چیست ؟

دکتر سید هادی حسینی نسب می گوید : بینی ما انسان ها همانند حیوانات خیس و مرطوب نمی باشد در صورتی که در روز مقدار بسیاری ماده مخاطی ترشح می کند که اغلب این ماده را آب تشکیل می دهد و این امر موجب مرطوب شدن هوایی که از راه بینی وارد ریه ها می شود، می گردد. به دو طریق امکان خون دماغ شدن وجود دارد که در ذیل به آن ها خواهیم پرداخت.

علت های خون دماغ شدن از قسمت جلو بینی

• فین کردن با شدت زیاد
  • وجود زخمی جزئی در بینی
  • کج بودن بینی
  • سینوزیت
  • گرفتگی بینی
  • علت خون دماغ شدن از عقب بینی
  • انجام عمل بینی به تازگی
  • وجود تومور در حفره بینی
  • مصرف بعضی دارو ها مانند آسپرین و غیره

جراحی تیغه بینی

در برخی مواقع ممکن است به دلیل مادرزادی یا وارد شدن آسیب بینی کج شود. اگر این کجی یا انحراف بینی دلیل خون دماغ شدن باشد می توان با عمل بینی آن را اصلاح کرد. این عمل بینی با بیهوشی عمومی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

گرفتگی بینی

به دلایلی چون سرماخوردگی و عفونت سینوس ها و غیره می تواند در بینی گرفتگی ایجاد شود، این دسته از گرفتگی ها پس از گذشت ۱ هفته برطرف می شود اما اگر بیش از یک هفته ادامه پیدا کند می توان از طریق درمان های خانگی و مصرف برخی دارو ها آن را درمان کرد.

اگر شدت این گرفتگی به گونه ای باشد که با این درمان ها نیز بهبود نیافت و موجب خون دماغ شدن نیز شد بهتر است به جراح بینی مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای انجام عمل بینی اقدام کنید.

توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر دچار خون دماغ شدید و این امر به صورت مکرر تکرار شد به یک متخصص یا جراح بینی مراجعه کنید. طی این مراجعه شما عزیزان متوجه می شوید که دلیل اصلی این خون دماغ شدن چیست. اگر مشکل جدی علت این خون دماغ شدن باشید باید راه های درمان آن را پیش بگیرید.