لوزه چیست | لوزه سوم | جراحی حلق | عمل لوزه | عمل لوزه سوم | دکتر سید هادی حسینی نسب

هزینه جراحی سینوزیت
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶
جراحی-برداشتن-لوزه-سوم
جراحی برداشتن لوزه سوم
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶
لوزه چیست

لوزه چیست : گلو همانند چهار راهی است که انتهای دهان و بینی را به حنجره و مری متصل می ‌کند. لوزه ‌ها در قسمت بالای گلو قرار دارند و به دفاع در برابر حمله عفونت ها کمک می‌ کنند. تورم و التهاب لوزه‌ ها در کودکان بسیار شایع‌ است، زیرا آن ها از لوزه های بزرگتری برخوردار هستند و به مرور زمان لوزه های شان کوچکتر می شود.

لوزه چیست

لوزه‌ ها چه کار می‌ کنند؟

لوزه ‌‌ها و آدنوئیدها معمولا از بافت لنفوئیدی تشکیل شده‌اند که در تمام دستگاه گوارش و در پایه زبان وجود دارد. بافت لنفوئیدی تشکیل شده از لنفوسیت‌ ها هستند، سلول‌ هایی که اغلب در تولید پادتن یا آنتی ‌بادی در برابر عوامل مهاجم به بدن نقش دارند. از آنجایی که ما عموما تولید پادتن را چیز خوبی  تلقی می کنیم، بررسی ‌های بسیاری در مورد تعیین اهمیت لوزه ‌ها انجام شده است که به نظر می ‌رسد هنگامی که لوزه ‌ها از دهان خارج می شوند، هیچ اثر بدی روی دستگاه ایمنی و سلامتی افراد ایجاد نمی ‌شود.

علائم بزرگی لوزه سوم

رشد غیر طبیعی لوزه سوم ، سوراخ‏ های پشت بینی را تنگ کرده و موجب می شود افراد از دهان تنفس کنند که این امر مهم ‏ترین علامت بزرگی غیر‏طبیعی لوزه سوم می باشد. هنگامی که تنفس فرد دچار مشکل گردد، امکان دارد هنگام خواب با صدا و خرخر کردن رو به رو شود. در برخی مواقع این خرخر کردن والدین را بیشتر نگران می ‏کند در صورتی که حتی اگر خرخر هم وجود نداشته باشد، تنفس از راه دهان یک امر غیر‏طبیعی است. علاوه بر این امر، به دلیل مسدود شدن سوراخ ‏های پشت بینی توسط لوزه سوم ، امکان ترشح از بینی هم وجود دارد.

از علائم مهم دیگر در این کودکان این می باشد که ممکن است صدایشان تودماغی ‏شود. تغییرات دیگری هم در این افراد به وجود می آید به گونه ای که در دراز ‏مدت قیافه این کودکان به صورتی تغییر می ‏کند که در اصطلاح پزشکی به آن ‏ها قیافه لوزه‏ سومی یا آدنوئید فیس گفته می شود.

اگر دچار تردید هستید که خود یا فرزندتان دچار این عارضه شده اید می توانید به مطب آقای دکتر سید هادی حسینی نسب مراجعه کنید و تحت معاینه قرار بگیرید.